zondag 19 december 2010

Ze zeggen dat het winter is!!!

We zijn gisteren namiddag onze thuishaven binnengelopen en hadden al veel sneeuw aan dek liggen, maar vannacht is er nog veel meer bijgevallen.


Onze zoon heeft de post gebracht zodat we onze auto niet aan de wal hoefden te zetten, die is


is aardig ingesneeuwd. Ook op de rest van het schip ligt een flink pak sneeuw.


Het is wel een mooi gezicht, maar het is heel lastig om van het achterschip voorop te komen, om vast te maken. Morgenavond moeten we in Rotterdam lossen, we hopen op een beetje dooi, zodat we de luiken kunnen stapelen, om de lading te kunnen lossen.


Het is maar goed dat het weer vorig week-end niet zo slecht was, want toen ben ik terug naar Nederland geweest, voor een etentje voor ons mam haar verjaardag en de clubdag bij de Crazy Meiden. De mannen hadden mij donderdagmorgen om 6 uur in Mannheim aan de wal gezet, vanwaar ik met de trein naar huis gekomen ben, er was tijdens de opvaart door Duitsland ook al zo'n pak sneeuw gevallen, maar hulde aan de Duitse Bahn, ik was s'middag in Nijmegen met niet al te veel vertraging, daar kan de NS nog wat van leren!! In Nederland lag niet veel meer en de temperatuur was er met 7 graden gewoon lekker! Zondag ben ik met het vliegtuig naar Bazel terug gevlogen zonder enige vertraging. Nu ligt het hele vliegverkeer op Schiphol weer stil.


Ik heb bij mijn knutselmaatje Marja gelogeerd en samen zijn we naar de clubdag. Wat was het leuk om iedereen weer in levende lijven te zien en bij te kletsen. We kregen weer een prachtig pakket om een leuk boekje/kaart te maken, natuurlijk hebben wij die niet afgekregen!


Janny, Anita en Carlien; onze tafelgenoten, tijdens de clubdag, die weer zeer goed verzorgd was door het team van de Crazy Meiden, met heerlijke soep die Edith altijd maakt, broodjes knakworst, kaas, en worst en allerlei, zelfgebakken koeken.


Er kon ook weer geshopt worden bij Marlous van Doeading en bij Marga van Hobbystempels, dus aan het eind van de dag was de portmonnee ook weer ver leeg.

8 opmerkingen:

Marjanne zei

o jee pas maar op dat je niet uitglijd, lijkt me doodeng, sneeuw op zo'n schip! Maar wel mooi... leuk dat je zo genoten hebt!

*Ellen* zei

het is te hopen dat je nu niet in brabant ligt, en is hier vanavond ruim 10 cm sneeuw bij gevallen, en je hebt zo te zien een heel gezellig dagje uit gehad

Marja Sch zei

Hoi Jose wat ziet dat er schitterend uit met al die sneeuw. Dooi zit er helaas nog niet in dus ik hoop maar dat het lossen gaat lukken. Vandaag is er weer een flink pak bij gekomen. Leuk dat je de foto's van de clubdag erop hebt gezet. Heerlijk was het om elkaar weer even in het eggie te zien en bij te kletsen. Groetjes en veel liefs Marja

Margreet zei

Wat een mooie sneeuwplaatjes van jullie schip....ben benieuwd of je kunt lossen....gelukkig dat vorige week alles gelukt is, want als je nu had moeten reizen was het anders gelopen....leuke clubdagfoto's!
xxx Margreet

Tineke van der Linden zei

'k Weet niet waar jullie thuishaven is maar ook hier (Hoeksche Waard) heeft het zo gesneeuwd. En heb je kunnen lossen vandaag? Het is me het wintertje wel...
Groetjes, Tineke

Loes Oorschot zei

Het ziet er schitterend, maar ook wel gevaarlijk uit!
Volgens mij heb je met de Crazy Meiden weer een gezellige dag gehad... heerlijk toch!

Groetjes, Loes

anita01 zei

Hej Jose,
Wat was het gaaf he, en gezellig...leuk en allemaal even lekker, ja de meiden weten wel een feestje te geven hi,hi,...
Vond het helemaal leuk om tegenover je te zitten hoor, we hadden een lekker groepje zo he. Ik geniet nog na...

Heel veel succes met schip, oei zal niet meevallen maar...toch heerlijke feestdagen en een mooi 2011...succes met alles op de vaart...

Cora zei

ja was weer super he jose en je was weer van de partij he voor de zoveelste keer super hoor en wat een sneeuw he ja valt niet mee voor jullie ook he met varen